Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

HTC sukar untuk Bersaing, HTC U12 Memberi Kelainan

HTC sukar untuk Bersaing, HTC U12 Memberi Kelainan | Tahun lepas, HTC meneruskan pasaran pertengahan dengan barisan produk baru, memperkenalkan U11 Life beberapa bulan selepas kemunculan perdana U11. Dan walaupun ia memberikan gambaran mendalam mengenai reka bentuk U11, bahan-bahan yang murah dan harga yang sedikit terlalu tinggi memeliharanya dari benar-benar menjadi pilihan kompetitif untuk pembeli pada anggaran. Kini siri ini kembali dengan Kehidupan U12, dan minggu ini di IFA 2018 kami pergi tangan dengan telefon untuk membentuk beberapa tanggapan mengenai sama ada model baru ini akan menjadi lebih berjaya.
Walaupun U11 Life pada asasnya kelihatan seperti plastik U11, dengan U12 Life HTC merasa cukup yakin untuk memberikan telefon lebih identiti sendiri. Kami mempunyai rupa yang berkilat dan logam yang sama seperti telefon bimbit orang tua, sekali lagi diperbuat daripada plastik, bukan kaca (walaupun percubaan pemasaran HTC itu mencetuskan kehadiran komponen kaca dan logam). Tetapi kali ini HTC memanjakan reka bentuknya dengan satu siri rintangan mendatar cahaya yang mengalir dua pertiga daripada belakang telefon.
Saya tidak yakin bahawa mereka akan melakukan apa sahaja untuk memperbaiki cengkaman, tetapi mereka memecahkan tekstur plastik telefon bimbit dengan cara yang membantu telefon merasakan sedikit lebih tinggi, serta menawarkan kesan visual yang bagus. Malangnya, bahagian U12 Life yang tidak bergaris-bawa mengalami beberapa isu pembuatan yang sama yang melanda Kehidupan U11, dan refleksi dalam permukaan berkilat terlepas dari cerminan dan karnival seperti cermin. Dan ini adalah plastik, walaupun HTC mendakwa "menguatkan" bahan, tercalar mungkin tidak dapat dielakkan kerana ia adalah tahun lepas.
Kedua-dua pilihan warna adalah cukup baik - bahawa mereka adalah warna sebenar dan bukan hanya warna hitam dan kelabu yang hebat (nada disenyum biru dan ungu walaupun mereka) - tetapi jangan mengharapkan apa-apa warna U12 beralih-warna pada ekstrim melihat sudut.
Normally we think of budget phones being less desirable than flagships because of the compromises they make, but here those concerns actually end up helping HTC. The U12's bizarre non-button "buttons" were one of the phone's most contentious "features" (and you know it's bad when we use quotation marks twice to describe them), committing far too fully to the idea of pressure-sensitive controls. Here, the U12 Life dodges that bullet, and its basic, actual-button buttons are a huge improvement.
Terdapat juga pemulangan bicu fon kepala analog biasa. HTC boleh membuat beberapa usb USB C yang sangat bagus untuk U12 +, tetapi kemudahan tidak memerlukan dongle untuk earbuds yang ada adalah situasi yang saya lebih suka.
U12 Life naik ke kamera belakang dua tahun ini, tetapi saya boleh mengambil atau meninggalkan perubahan ini - satu-satunya manfaat sebenar yang anda dapat ialah keupayaan untuk mengambil gambar bokeh yang kabur, dan sementara sesetengah pengguna mungkin suka mempunyai pilihan itu, saya dapati penggunaan yang sangat terhad.
Sekali lagi, ciri-ciri perkakasan telefon cukup baik untuk unit pertengahan, tetapi harga (yang berbeza-beza oleh pasaran dalam julat € 330 umum) hanya sedikit di utara telefon lain dengan komponen serupa. Perbezaan jenis ini jauh lebih berdampak pada segmen pasaran ini berbanding dengan telefon pintar yang lebih tinggi, sehingga kedudukan mungkin merupakan keputusan yang datang kembali untuk menghantui HTC.
Setelah menghabiskan sedikit masa dengan U12 Life, saya optimis mengenai kemungkinannya. Sekurang-kurangnya ada potensi di sini. Kombinasi bateri 3,600mAh besar dan Snapdragon 636 SoC konservatif boleh menambah daya tahan yang mengagumkan. Tetapi terdapat banyak telefon lain yang mempunyai hayat bateri yang hebat, tag harga yang berpatutan, dan mungkin tidak mempunyai bayangan yang sama yang bergantung kepada mereka bahawa U12 Life berkat penerimaan penerimaan U11 Life dan U12 + sama. HTC mengehadkan ketersediaan telefon tanpa rancangan untuk pelepasan AS tidak membantu apa-apa, sama ada. Saya ingin tahu bagaimana pembeli bertindak balas, dan fikir HTC membuat beberapa keputusan bijak di sini, tetapi U12 Life menghadapi pertempuran yang sukar.


Catat Ulasan

0 Ulasan