Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Review Huawei Nova 3i - Nova 3i Memang Ada Kelas Tersendiri

Review Huawei Nova 3i - Nova 3i Memang Ada Kelas Tersendiri | Kali ini kamenshar nak review telefon terbaru iaitu telefon Huawei Nova 3i. Perghhh memang terbaik betul telefon ni, kamenshar ingat gaji bulan mahu angkat satu. Kalau sekali pandang macam iphone X dah.. tapi iphone kita sedia maklum harga mahal beb! tak berapa mampu milik tetapi dengan huawei 3i kita mampu milik, tak caya pergi tengok dekat semua showroom huawei seluruh negara, dari segi kualiti,spec dan kepuasan memang terjamin, huawei nova 3i terbukti ada kelas tersendiri. Huawei nova 3i dalam kelas pertengahan.




Review Huawei Nova 3i 
Telefon pintar Huawei Nova 3i dilancarkan pada Julai 2018. Telefon ini dilengkapi dengan paparan skrin sentuh 6.30 inci dengan resolusi 1080 piksel dengan 2340 piksel pada PPI sebanyak 409 piksel per inci.

Huawei Nova 3i dikuasakan oleh pemproses okta-core dan ia dilengkapi dengan 4GB RAM. Telefon itu memuatkan 128GB storan dalaman yang boleh diperluaskan sehingga 256GB melalui kad microSD. Setakat kamera berkenaan, Huawei Nova 3i membungkus kamera utama 16 megapiksel di bahagian belakang dan penembak depan 24-megapixel untuk selfies.




Huawei Nova 3i menjalankan Android 8.1 dan dikuasakan oleh 3340mAh. Ia mengukur 157.60 x 75.20 x 7.60 (ketinggian x lebar x ketebalan) dan berat 169,00 gram.




Huawei Nova 3i adalah telefon pintar Dwi (GSM dan GSM) yang menerima Nano-SIM dan Nano-SIM. Pilihan sambungan termasuk Wi-Fi, GPS, Bluetooth, 3G dan 4G. Sensor di telefon termasuk Compass / Magnetometer, Sensor jarak, Accelerometer, Sensor cahaya Ambient dan Gyroscope.




Huawei juga turut menyertakan sokongan GPU Turbo untuk telefon pintar ini, sekaligus menawarkan prestasi lebih tambahan lebih 60% ketika memainkan permainan PUBG Mobile dan juga Mobile Legends.

Huawei Nova 3i juga hadir dengan teknologi Master AI pada kamera belakang manakala pada kamera hadapan terdapat sokongan AI Selfie Recognition dan 3D portrait lighting.




Mengenai Huawei
Syarikat telekomunikasi China telah mengeluarkan telefon bimbit sejak tahun 1997. Ia juga merupakan pembuat infrastruktur telekom terbesar di dunia. Syarikat itu juga membuat telefon pintar dan tablet Android. Baru-baru ini ia telah melangkah ke pasaran smartwatch dengan peranti berasaskan Android Wear. Ia adalah salah satu daripada pengeluar telefon pintar besar dari China.

Kalau korang nak tahu lagi detail boleh datang ke showroom di seluuruh negara untuk testing dan terus beli, anggaran harga RM12++/++.

Jom miliki Huawei Nova 3i sekarang.

Catat Ulasan

0 Ulasan