Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Tip Beli Rumah - Check 5 Perkara Ini Sebelum Beli Rumah

Tip Beli Rumah - Check 5 Perkara Ini Sebelum Beli Rumah | Kali ni Nak cerita tip baik untuk beli rumah, Sebelum korang Nak beli rumah Jangan terlalu terburu-buru sebab beli rumah ni Bukan macam beli tv atau sofa. Sebelum beli Buat research dan kajian sendiri Dulu. Apa-apa pun Jom Baca 5 tips ini..Khas Terbaik untuk anda.

 Check 5 Perkara Ini Sebelum Beli Rumah


Sebelum beli rumah check dulu 5 perkara ni :

1. Simpanan untuk buat deposit rumah mesti lah lebih, bukan cukup-cukup

2. Jika ccriss masih dara, cipta komitmen dengan asb financing atau credit card.

3. Target rumah yang nak beli dibeli untuk sewa atau duduk?

Jika sewa : cari rumah dekat dengan kemudahan awam, facilities, check kadar sewa situ berapa, security kat situ okay tak. Prefer rumah subsale atau lelong.

Jika beli untuk duduk : cari rumah yang dekat dengan tempat kerja, nursery dan sekolah pun dekat, hospital dan klinik. Prefer rumah subsale atau undercon.

4. Start dari sekarang mula simpan sama jumlah dengan bayaran rumah kita nanti. Kita nak beli rumah cantik dan mahal, tapi bila minta simpan rm1000 sebulan pun dah susah sangat. Bila kita ubah habit menyimpan kita, secara tak langsung kita berjaya kumpul satu simpanan yang besar dah.

5. Jangan gopoh beli rumah cepat-cepat selagi kewangan kita belum bersedia nak commit bayar rumah pun lagi. Kita chill kumpul duit dulu, bukan rumah saja kita dapat malah bila jumpa jodoh masa tu kita terus buat majlis kahwin dan potong reben rasmi rumah baru kita fuh!

Bestnya cuti-cuti bersama keluarga, enjoy your holiday okay. Saya cuti-cuti ni Pergi kerja, terbalik pulak 😆 apa-apa pun silalah semak dahulu buat research dahulu sebelum buat keputusan.



Sumber facebook #syafieqahalya
#roadtofinancialfreedom

Catat Ulasan

0 Ulasan