Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Xiaomi merancang untuk menggandakan bilangan kedai Eropah menjelang akhir tahun ini

Xiaomi merancang untuk menggandakan bilangan kedai Eropah menjelang akhir tahun ini | Pembuat telefon Cina masih belum membuat jalan yang penting di pasaran Amerika Syarikat, tetapi itu tidak mengganggu mereka - mereka terlalu sibuk memfokuskan diri di Eropah.
Xiaomi’s Mi 9
Xiaomi’s Mi 9

Contoh terakhir peralihan ini adalah pengumuman Xiaomi bahawa ia merancang untuk mengira jumlah kiraan Eropah pada akhir tahun ini. CNBC melaporkan bahawa firma itu mahu pergi dari kurang daripada 50 kedai pada penghujung 2018 kepada lebih 150 pada akhir 2019. "Ia satu sasaran yang besar untuk kita," naib presiden senior Xiaomi, Wang Xiang.
Ia juga sebahagian daripada trend yang ditubuhkan. Jenama Cina seperti Xiaomi, Huawei, Oppo, Vivo dan OnePlus merebut lebih banyak pasaran Eropah. Pada suku terakhir 2018, penganalisis pasaran Canalys melaporkan bahawa mereka menyumbang ketiga (32 peratus) daripada semua penghantaran telefon pintar di Eropah, dengan Huawei mengambil sebahagian besar keping itu (23 peratus).
Terdapat beberapa sebab untuk peralihan ini. Satu adalah ekosistem mudah alih di Amerika Syarikat, yang sangat bergantung pada pengedaran melalui pembawa. Ini boleh menjadi sukar bagi syarikat asing untuk retak. Satu lagi adalah permusuhan agensi perisikan AS terhadap firma teknologi Cina. Huawei dan ZTE khususnya telah dikenal pasti sebagai ancaman, dengan ketua-ketua FBI, CIA dan NSA akan terus memberi amaran kepada pengguna against buying Huawei handsetsIni membawa kepada tawaran yang dibatalkan dengan pembawa AS dan, kemungkinan besar, ketidakpercayaan pengguna.
Tetapi dengan memberi tumpuan kepada Eropah, firma-firma Cina mengembangkan bahagian pasaran global mereka. Seperti yang dijelaskan oleh CNBC, penghantaran Xiaomi dan Huawei di Eropah meningkat 62 peratus dan 52 peratus masing-masing pada suku terakhir, sementara penghantaran Apple dan Samsung jatuh dalam tempoh yang sama.

Pembuat telefon pintar Cina yang paling terkenal kerana menghasilkan alat spec yang mahal, murah (dan masih banyak perkara itu). Tetapi dalam beberapa tahun kebelakangan ini, mereka juga telah menunjukkan bahawa mereka boleh mengeluarkan inovasi syarikat-syarikat yang lebih mantap, mendapatkan ciri-ciri baru seperti memaparkan kurang bezel dan kamera multi-lensa kepada penanda yang lebih cepat daripada saingan. Satu-satunya soalan ialah berapa lama pengguna AS akan merasa hilang?

Catat Ulasan

0 Ulasan