Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Covid 19 - Terminal Bersepadu Selantan ( TBS ) di Serbu oleh Lembaga

Covid 19 - Terminal Bersepadu Selantan ( TBS ) di Serbu oleh Lembaga | Parah malaysia menjadi parah apabila ada segelintir pihak tidak ada rasa tanggungjawab terhadap larangan atau pesanan dari kerajaan. Ramai yang serbu Terminal Bersepadu Selantan atau dikenali TBS kerana kerajaan memberi tempoh larangan pergerakan bermula 18-32/3/2020.

Ramai netizen ambil kesempatan,  ada juga pelajar IPT dibenarkan pulang,  kemungkinan termasuk mereka yang berada di TBS,  tahukah anda kenapa negara Italy merebak virus Covid 19 ini dengan begitu cepat dan pantas,  kerana rakyatnya tidak mengendahkan tidak patuhi larangan yang dikeluarkan oleh kerajaannya.  Faktor ini memberi kesan yang buruk terhadap rakyat, orang sekeliling dan negara. 

Pembawa virus ini pulang ke kampung,  dan ada yang bawa keluarga keluar ke taman tema, shopping mall dan tempat orang ramai menyebabkan virus ini semakin cepat merebak. 

Kita rakyat Malaysia tolonglah saya merayu jadilah netizen yang displin dan berhemah, jangan pentingkan diri jangan cepat mengambil kesempatan terhadap pemberian oleh kerajaan. Semua ini bersebab. 

Jadilah rakyat yang cerdik dan bersabarlah.  InsyaAllah Covid 19 akan hilang di Malaysia sebelum puasa jika anda semua prihatin dan bagi kerjasama.  Kalau hal ini berterusan jika kerajaan keluarkan arahan LockDown sampai raya,  kamu semua nak raya mana? 

Tepuk dada lihat keluarga,  sayangilah mereka. 

Catat Ulasan

0 Ulasan