Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

5 SUPERMARKET POPULAR DAN TERBAIK DI MALAYSIA

5 SUPERMARKET POPULAR DAN TERBAIK DI MALAYSIA | Ketika ini kita nak bahaskan tentang lima supermarket terbaik di Malaysia yang sememangnya pengunjung selalau ramai.Dengan harga selalu ada promosi dan jualan murah membuatkan ramai rakyat Malaysia terutamanya akan berpusu-pusu ke supermarket itu. Istilah yang dilabelkan sebagai Grocery Store amat betul dan lokasinya kebanyakan di pusat-pusat bandar.



Zaman semakin ke depan dan canggih, banyak terdapat apps yang sediakan khidmat pembelian online tetapi budaya dan sikap bergerak atau datang sendiri ke supermarket amat lagi selesa dan aman untuk membuat pembelian kerana lebih kepercayaan dan mutu kualiti.

Sebelum kita lebih merepek dan merapu kita direct sahaja kepada point cerita kita iaitu 5 supermarket popular di Malaysia terutama di ibu kota Kuala Lumpur.

1. SUPERMARKET AEON


AEON begitu popular di Malaysia, supermarket ini yang berasal dari japan telah membina empayarnya di Malaysia pada tahun 1985. Dengan service terbaik, barangan selalu ada promosi membuatkan AEON ini banyak permintaan yang tinggi di Malaysia dan lebih 28 supermarket dibina di seluruh Negeri di Malaysia ketika ini.

2. SUPERMARKET TESCO


TESCO berasal dari Britain yang mula bertapak di Malaysia pada tahun 2001. Supermarket tesco menyediakan barangan keperluan asas yang cukup dan memiliki pelbagai barangan yang rata-rata rakyat Malaysia tidak perlu ke tempat lain. Dengan harga yang boleh tahan murah dan runcit tesco membuatkan rakyat Malaysia tiada pilihan untuk ke supermarket lain terutama untuk mencari keperluan asas.

3. SUPERMARKET GIANT


Supermarket GIANT juga tidak ketinggalan ketika ini, ada sesetengah tempat sudah tutup tetapi masih menjadi pilihan rakyat malaysia ketika ini. Supermarket Giant menyediakan barangan yang begitu banyak pilihan dan barangan kering sehingga basah semua ada dengan harga yang begitu boleh dibeli oleh rakyat Malaysia. Giant menjadikan antara pilihan terbaik.

4. SUPERMARKET COLD STORAGE


COLD STORAGE  agak popular di pusat bandar seperti Kuala Lumpur. Barangan dan harga di Cold Storage juga tidak terlalu mahal dan berkualiti, ada sesetengah golongan di Malasyia terutama yang berkerjaya akan suka bershopping di Cold Storage ini.

5. SUPERMARKET JAYA GROCER


Dan yang akhir sekali Supermarket JAYA GROCER. Walaupun supermarket ini dikatakan terlalu awal lagi di Malaysia dari supermarket yang besar yang lain, namun penyediaan dan perkhidmatannya amat baik di sekitar ibu kota. Dari barangan dapur sehingga barangan kerperluan lain ada, harga pun agak boleh tahan murahnya.

Semoga perkongsian kali ini dapat memberi manfaat dan kualiti untuk anda.

Catat Ulasan

0 Ulasan