Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Suarez Hebat Di Atletico Madrid

Suarez Hebat Di Atletico Madrid |  Penyerang Atlético de Madrid, Diego Costa mengakui akan menantikan kematian Luis Suárez lebih banyak lagi setelah bekas pemain Barcelona itu membantu kelab Madrid itu menewaskan Granada 6-1 dalam La Liga di Estadio Wanda Metropolitano.

Menurut pemain Sepanyol berusia 31 tahun itu, dia pada awalnya tidak menyangka pemain enam musim itu dengan catatan 198 gol untuk Barcelona sekarang memakai baju kelab lawan yang paling hampir dengan Real Madrid.

Secara jujur, Atlético de Madrid sangat beruntung kerana dapat menggunakan perkhidmatan Suárez, tetapi pada masa yang sama saya tertanya-tanya bagaimana Barca boleh membiarkan pemain yang hebat seperti Suárez meninggalkan Camp Nou.

Namun, saya percaya bahawa Suárez akan membantu kita mencipta lebih banyak peluang dan matlamat, bahkan menyuntik semangat kepahlawanan di kalangan pemain kelab ini.

"Saya juga berharap bahawa Suarez, dengan pengalamannya dengan kelab besar sebelum ini, dapat membantu kami memenangi lebih banyak kejuaraan untuk peminat Atlético de Madrid, tetapi kami realistik bahawa kami harus fokus pada satu permainan untuk yang lain," katanya.

Dalam aksi Madrid, Costa menjaringkan gol pertama pada minit kesembilan babak pertama dan digantikan oleh Suárez pada babak kedua.

Suarez tidak perlu menunggu lama ketika dia menjaringkan dua gol pada minit 85 'dan 93' dan bantuan dalam 20 minit menjelang akhir permainan.

Kemenangan hebat ke atas Granada membolehkan Atlético de Madrid menambah tiga mata dalam satu perlawanan.

Sementara itu, Costa yakin hubungannya dengan pemain Uruguay yang berusia 33 tahun akan memberi nilai tambah di hadapan walaupun Suarez terkenal dengan kontroversi di lapangan dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

"Suárez adalah pemain yang berkualiti dan berpengalaman, salah satu dari kita dapat menjadi agresif sementara yang lain dapat menggigit," katanya, mengenang gigitan Suárez melawan Giorgio Chiellini dari Itali di Piala Dunia 2014.

Difahamkan, penyerang Uruguay itu juga melakukan pelanggaran yang sama ketika memakai jersi Liverpool dan Ajax Amsterdam sebelumnya.

Catat Ulasan

0 Ulasan