Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Maaf, PS5 Tidak Sesuai dengan Permainan PS3, PS2 Atau PS1

Maaf, PS5 Tidak Sesuai dengan Permainan PS3, PS2 Atau PS1 |  PS5 sudah ada dipasaran.. PlayStation 5 akan dapat memainkan "99 peratus" perpustakaan PlayStation 4. Tetapi bagaimana dengan permainan PS3? Atau yang ada di PS2 dan PS1?

Dalam temu bual dengan Famitsu, eksekutif PlayStation Jim Ryan ditanya mengenai keserasian dengan PS4, dan juga konsol PlayStation sebelumnya, sejak PS1.

Ryan menyatakan bahawa keserasian mundur untuk PS4 adalah sesuatu yang difikirkan oleh Sony ketika membuat konsol baru, sambil menambah bahawa di antara 100 juta pemain PS4, ada orang yang ingin bermain permainan PS4 di PS5 mereka dan, untuk oleh itu, oleh itu, mereka memasukkan keserasian ke belakang dengan PS4.



"Dengan menerapkan ini," lanjut Ryan, "kami juga menggunakan seluruh tenaga kami untuk memperkenalkan SSD berkelajuan tinggi, dan juga pengawal Dual Sense yang baru. Oleh kerana itu, sayangnya, kami tidak dapat memasukkan keserasian yang lebih mundur. "

Pada bulan Ogos, laman web Ubisoft muncul untuk menunjukkan bahawa PlayStation 5 hanya akan serasi dengan versi permainan PlayStation 4 yang lebih lama.

Mengenai 1 peratus dari 4.000 katalog permainan PS4 yang tidak dapat dimainkan di PS5, Kotaku sebelumnya melaporkan bahawa Mark Cerny, arkitek utama konsol baru, menyatakan bahawa fungsi setiap permainan harus diuji secara manual. Generasi seterusnya.

Walaupun Sony telah kembali ke keserasian dengan PS5 (PS4 tidak mempunyai fitur sementara PS3), Microsoft yang bersaing telah mengesahkan bahawa "ribuan permainan" di Xbox, Xbox 360, dan Xbox One akan berfungsi. dalam Siri X semasa pelancaran.

Catat Ulasan

0 Ulasan