Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Google merayakan ulang tahun ke-22 dengan coretan halaman utama yang menggambarkan pesta 2020 dengan tepat

Google merayakan ulang tahun ke-22 dengan coretan halaman utama yang menggambarkan pesta 2020 dengan tepat |  Carian Google adalah alat yang digunakan secara meluas di dunia masa kini sehingga sukar untuk mempercayai bahawa ia sangat baru. Hari ini, 27 September, Google merayakan ulang tahunnya yang kedua puluh dua dengan coretan halaman utama yang terasa terlalu biasa pada tahun 2020.



Halaman utama Google Doodle hari ini tersedia hampir di mana-mana sahaja di dunia dan merupakan yang terbaru dalam senarai panjang pesta ulang tahun yang dihoskan sendiri di laman utama Google. Walau bagaimanapun, tahun ini coretan kelihatan sangat berbeza.

Daripada kenang-kenangan dari mana Google memulakan atau pesta tradisional dengan huruf lain dalam namanya, coretan untuk ulang tahun ke-22 Google adalah panggilan video antara huruf G dan huruf lain, lengkap dengan lelaki yang terlalu dekat dengan surat itu. kamera.

Ini berlaku selama satu bulan lagi di mana sebahagian besar dunia masih bergulat dengan pandemi COVID-19, membiarkan mereka yang bertanggungjawab membuat keputusan untuk mengabaikan pesta dan perjumpaan kumpulan kecil tradisional atau panggilan video dengan mereka keluarga dan kawan-kawan. Dalam kes ulang tahun terakhir Google, terdapat sebiji kek dan beberapa hadiah yang dihantar melalui surat. Ini adalah gambaran baik keadaan semasa dan mesej halus yang juga positif.

Di laman Google, syarikat itu juga memberikan latar belakang yang menyeronokkan mengenai nama Google dan bagaimana ia menjadi kata kerja yang nyata.

Kerjasama antara pengasas Google Larry Page dan Sergey Brin berakar di kampus Universiti Stanford yang cerah. Sebagai pelajar siswazah, pasangan ini berusaha untuk memperbaiki cara orang berinteraksi dengan sejumlah besar maklumat di World Wide Web. Google dilahirkan pada tahun 1998 dan selebihnya adalah sejarah.

Nama panggilan yang kini terkenal di dunia adalah permainan dengan istilah matematik yang berkembang dari jalan sederhana sekitar tahun 1920. Semasa berjalan melalui hutan di New Jersey, ahli matematik Amerika Edward Kasner meminta anak saudaranya Milton Sirotta menolong anda memilih nama. untuk nombor yang mengagumkan: a 1 diikuti oleh 100 sifar. Tanggapan Milton? Googol! Istilah ini mendapat penglihatan yang luas dua puluh tahun kemudian dengan memasukkannya ke dalam buku bersama Kasner tahun 1940 berjudul "Matematik dan Imaginasi."

Pada tahun 2006, kata "Google" secara rasmi ditambahkan ke Kamus Bahasa Inggeris Oxford sebagai kata kerja, jadi jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai seberapa besar googol, hanya Google!

Catat Ulasan

0 Ulasan