Berita Terkini Menarik Dan Bermanfaat

Terlalu Padu : Eagles menyerang balik

Terlalu Padu : Eagles menyerang balik |  Richelieu Eagles Namibia akan menentang UAE di United Sport Club hari ini dalam perlawanan penting bagi kedua-dua pasukan selepas kedua-dua mereka kalah dalam siri kriket Tri-Nations.

Terlalu Padu : Eagles menyerang balik


Amerika Syarikat adalah pasukan terbaik ketika ini, setelah menewaskan Namibia dengan enam wiket pada hari Isnin dan kemudian membelasah UAE dengan sepuluh wiket pada hari Rabu, yang menyaksikan mereka memintas Namibia ke tempat keempat dalam rekod.

Belanda kini mendahului siri lapan negara dengan 12 mata, diikuti oleh Kanada dengan 10 mata, Scotland dengan 9 mata, dan Amerika Syarikat dan Namibia dengan 8 mata, tetapi Amerika Syarikat mempunyai beberapa perlawanan di tangan untuk mendahului malah boleh mendahului rekod jika mereka mengekalkan kemenangan mereka di Windhoek sepanjang minggu depan.

Bagi Namibia, bagaimanapun, kemenangan di kandang sendiri menentang pasukan UAE yang sedang bergelut akan menjadi penting jika mereka berharap untuk terus berhubung dengan pendahulu dalam kejohanan Liga Kriket Dunia 2 Liga 2, yang membentuk sebahagian daripada laluan kelayakan untuk 50 perlawanan seterusnya. Piala Dunia pada 2027 yang Namibia akan menjadi tuan rumah bersama dengan Afrika Selatan dan Zimbabwe.

Jurulatih Namibia, Pierre de Bruyn, bagaimanapun berkata mereka sudah bersedia dan yakin untuk menang menentang UAE.

“Saya yakin kami boleh menewaskan UAE. Persediaan kami telah berjalan dengan baik dan kami bercakap tentang beberapa bahagian yang perlu kami perbaiki. Kami terlalu lembap menentang AS, keamatan kami tidak pada tahap yang betul dan kami terkeluar dari rentak,” katanya.

“Kami telah bekerja keras untuk meningkatkan keamatan kami, ia adalah satu perubahan minda, jadi jika kami boleh meningkatkan bahawa saya yakin kami boleh memenangi perlawanan itu. Kami menantikannya dan banyak yang dipertaruhkan,” tambahnya.

Peluang kejayaan terbaik Namibia adalah menentang UAE yang masih belum memenangi perlawanan dalam kejohanan itu dan kini berada di tangga terbawah dengan mata sifar.

Sebagai sebahagian daripada persiapan mereka untuk siri ini, UAE tiba lebih awal di Namibia dan menentang Namibia A dalam empat perlawanan siri 50-lebih yang mereka berkongsi 2-2, dengan kedua-dua pasukan menggunakan beberapa pemain pilihan utama, tetapi kebanyakannya pemain pinggir. .

UAE secara mengejut telah menjatuhkan dua pemukul teratas mereka dalam siri A –

Vriitya Aravind, yang menjaringkan 273 larian pada purata 136, termasuk dua 99 tidak keluar, dan Dhruv Parashar, yang menjaringkan 147 larian pada purata 73,50, tetapi mereka mempunyai pemukul hebat lain seperti kapten Muhammad Waseem, Aryansh Sharma dan Vishnu Sukumaran, manakala Junaid Siddique, Muhammad Jawadullah dan pemutar lengan kiri Rahul Bhatia akan mengetuai serangan boling mereka.

Bagi Namibia, kapten Gerhard Erasmus sekali lagi akan memainkan peranan penting dengan kedua-dua pemukul dan bola, begitu juga dengan pemain senior lain seperti Jan Frylinck dan JJ Smit, tetapi beberapa pemain muda perlu meningkat.

Menentang Amerika Syarikat, Frylinck adalah pemukul terhebat Namibia dengan 70 larian, manakala Smit menambah 49 dan Erasmus 27, tetapi mereka menerima sedikit sokongan kerana seluruh pasukan kalah untuk 199 yang sederhana.

Nicol Loftie-Eaton, bagaimanapun, berada dalam prestasi yang baik – dia adalah pemain terbaik Namibia dalam siri A dengan 188 larian dan skor tertinggi 90 tidak terkeluar, manakala pemain lain seperti Shaun Fouche, Dylan Leicher dan Handre Klazinga, semuanya melakukannya dengan baik. dalam siri A dan boleh memaksa masuk ke dalam pasukan.

De Bruyn berkata mereka semua bersaing untuk perlawanan hari ini.

“Mereka semua dalam skuad 15 pemain kami bersama Jack Brassell, jadi mereka semua boleh dipilih. Ia mengenai kuda untuk kursus, jadi kita akan lihat siapa yang paling sesuai untuk keadaan pada hari itu,” katanya.


Catat Ulasan

0 Ulasan