Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Honor Magic 2 Quick Review: Telefon skrin penuh masa depan?

Honor Magic 2 Quick Review


Honor Magic 2 Quick Review: Telefon skrin penuh masa depan? | Sejak Vivo merumuskan konsep APEX tahun lepas, terdapat satu perlumbaan untuk mewujudkan telefon pintar masa depan, terutama telefon yang mempunyai skrin sebenar dari tepi ke tepi, tanpa gangguan, tidak ada bevel, tidak ada kliping dan pembesar suara. atau lubang di dalam kamera. Konsep APEX muncul kemudian di Vivo NEX, sebuah telefon yang dijual secara komersial. NEX membuat konsep kamera gelongsor yang sangat menarik dengan mekanisme bermotornya. OPPO menjadikannya lebih futuristik dengan Cari X. Walau bagaimanapun, kedua-duanya tidak dapat sepenuhnya meyakinkan pengguna tentang ketahanan enjin.

Dua bulan yang lalu, Xiaomi mencipta My MIX 3, telefon pintar skrin penuh dengan gelangsar manual yang mengandungi kamera hadapan. Tetapi Huawei percaya bahawa ini mungkin lebih baik dan oleh itu, syarikat itu telah mengeluarkan Honor Magic 2, sebuah telefon yang menggunakan mekanisme gelongsor manual untuk menempatkan kamera depan, tetapi dengan sentuhan. Dengan harga CNY 3,799, yang diterjemahkan kepada kira-kira 40,000 rupee, Magic 2 secara teorinya memenuhi impian telefon pintar skrin penuh pada harga yang berpatutan.

Sekarang, Kehormatan tidak akan mengambil Magic 2 ke pasaran India dalam jangka pendek. Walau bagaimanapun, ia menunjukkan bagaimana masa depan Huawei dan Honours akan menjadi. Saya menghabiskan masa dengan Magic 2 dan di sini adalah kesan awal saya pada keindahan skrin penuh ini.

Reka bentuk


Honor Magic 2 Quick Review


Huawei telah membawa trend telefon pintar tahun ini dengan perubahan warna. Pro P20 adalah telefon pertama dengan trend ini. Kemudian, Kehormatan pergi ke hadapan dengan varian warna yang terdegradasi untuk telefon pintar mereka yang lebih ekonomik. Magic 2 juga merupakan telefon yang mempesonakan.

Pada pandangan pertama, Magic 2 kelihatan seperti telefon pintar lain dengan faktor bentuk bar gula-gula. Menaikkannya dan anda akan terpesona dengan reka bentuk kecerunan ultra terangnya. Kehormatan jelas mahu Magic 2 menonjol dalam semua cara yang mungkin dan panel belakang seramik dengan skema warna kecerunan menjaminnya. Seramik harus menyimpan calar di teluk, tetapi ia membuat telefon mudah rosak jika ia jatuh. Oleh itu, disarankan agar anda menggunakan kes yang disertakan pada setiap masa, walaupun anda mahu mata anda gembira dengan bahagian belakang yang mempesonakan. Pembaca mata antusias akan mendapati belakang Magic 2 sama dengan reka bentuk Huawei P20 Pro, terutamanya dengan konfigurasi kamera triple berturut-turut berturut-turut dan jenama Honour. Tepi melengkung di belakang berasa sangat mirip dengan orang-orang di Pro P20.

**MAKLUMAT UTAMA
Paparan FullView Magic 6.39-inci boleh dikatakan paparan lengkap, dengan bezel yang sangat sempit.

atau antara muka Android yang dimuatkan dengan mengalir, Magic 2 mempunyai gerak hati yang cukup untuk menguruskan EMUI tanpa menunjukkan tanda-tanda perjuangan.

Teknologi SuperCharge proprietari Huawei menggunakan pengecas 40W untuk mengisi bateri dalam masa yang singkat.


Telefon ini dilengkapi dengan bingkai Aluminium siri 7000 berkilat. Sekali-sekala, Kehormatan mengekalkan IR Blaster di atas tetapi melepaskan pada bicu fon kepala 3.5mm. Ini mungkin disebabkan oleh mekanisme gelongsor.

Bercakap tentang mekanisme gelongsor, ia tidak menarik. Kehormatan telah direka dengan berhati-hati mekanisme gelongsor Magic 2 untuk memastikan pengedaran berat - tidak ada lapisan paparan geseran yang lemah. Kedua-dua lapisan itu merasa kukuh dan tidak boleh menyebabkan kerosakan kepada bahagian-bahagian yang halus sekiranya telefon jatuh. Kehormatan menggunakan mekanisme rama-rama lima jalur untuk membantu dengan gelongsor dan mendakwa bahawa ia lebih tahan lama berbanding mekanisme gelongsor lain pada telefon pintar yang dilihat pada masa lalu. Bahagian atas slider menempatkan satu persimpangan kamera triple 16MP + 2MP + 2MP bersama dengan earpiece.

Kehormatan telah direka dengan berhati-hati mekanisme gelongsor Magic 2 untuk memastikan pengedaran berat - tidak ada lapisan paparan geseran yang lemah.
Dalam jangka pendek saya dengan Magic 2, saya mendapati mekanisme gelongsor beg campuran. Oleh kerana saya digunakan untuk telefon ciri gelongsor ke atas dari masa lalu (contohnya Nokia 8810), gelongsor paparan terasa pelik. Ia semulajadi mudah bagi tangan untuk menolak panel itu daripada menariknya ke bawah. Bagi mereka yang mempunyai tangan yang besar, ini tidak sepatutnya menjadi masalah. Tetapi orang yang mempunyai tangan yang lebih kecil akan menghadapi masalah dengannya. Dan anda memerlukan gelongsor paparan setiap kali anda ingin menggunakan telefon dengan ID wajah kerana sistem pengenalan muka 3D terletak pada panel bawah yang tidak disembunyikan.

Paparan


Honor Magic 2 Quick Review


Sebab utama untuk kewujudan Magic 2 ialah paparan skrin penuh. Paparan FullView Magic 6.39-inci boleh dikatakan paparan lengkap, dengan bezel yang sangat sempit. Terdapat dagu yang agak ketara tetapi itu tidak mengganggu reka bentuk simetri depan. Sudut bulat menambah reka bentuk premium juga.

Oleh kerana mekanisme gelongsor memerlukan panel paparan yang boleh disesuaikan, Penghormatan telah menggunakan panel AMOLED. Skrin ini membuat gambar pada resolusi 1080 x 2340 piksel dengan ketumpatan piksel 403 PPI. Panel AMOLED dikenali kerana menghasilkan pelbagai dinamik yang dinamik serta kontras dengan mata, dan panel Magic 2 tidak berbeza. Warna kelihatan pop timbul sementara sudut tontonan cukup luas. Keterbacaan cahaya matahari juga cukup baik untuk panel OLED. Semasa menangkap video YouTube atau menikmati sesi pendek PUBG MOBILE, paparan tidak pernah mengecewakan. The bezels hampir sifar membuat pengalaman menonton yang benar-benar mendalam.

Skrin AMOLED juga menempatkan pembaca cap jari optik pada skrin. Sensor ini adalah sama dengan yang dilihat pada telefon pintar Vivo dan, oleh itu, prestasinya adalah beg campuran. Ia berfungsi dengan baik apabila jari-jari bebas daripada kotoran, kelembapan dan kotoran. Dalam masa singkat saya dengan Magic 2, sensor cap jari jarang bekerja seperti yang diharapkan dan boleh disebabkan oleh pengoptimuman yang tidak mencukupi yang dapat diselesaikan pada masa akan datang.

Bertindak

Walaupun satu-satunya sebab bahawa Magic 2 wujud boleh menjadi skrin penuh, Kehormatan memastikan bahawa perdana bagi tahun ini tidak ketinggalan. Terdapat HiSilicon Kirin 980 SoC baru yang melakukan semua tugas komputer. Kirin 980 didasarkan pada proses pembuatan 7 nm dan menempatkan pemproses lapan teras (2 x 2.6GHz Cortex-A76 dan 2 x 1.92GHz Cortex-A76 dan 4 x 1.8GHz Cortex-A55) bersama-sama dengan Mali G76 MP10 GPU. Bersama dengan RAM sehingga 8 GB dan penyimpanan 256 GB, ini sudah terdengar seperti menu yang lazat untuk penggemar prestasi. Seperti yang dijangkakan, Huawei EMUI 9.0 berdasarkan Android Pie menguruskan tugas harian.

The Magic 2 merasakan di luar kotak. Untuk antara muka Android yang dimuatkan dengan kembung, Magic 2 mempunyai hasutan yang cukup untuk menguruskan EMUI tanpa menunjukkan tanda-tanda perjuangan. Kami berharap kehormatan boleh pergi untuk pendekatan reka bentuk UI yang lebih bersih sama dengan Android versi Android tetapi kehormatan terutamanya untuk pasar Cina yang semacam jenis UI sarat berfungsi. Yang berkata, sebaik sahaja anda membiasakan diri dengan EMUI, ia tidak terasa rumit seperti yang kelihatan. Kekuatan mentah Kirin 980 ditambah dengan pengoptimuman AI bermakna bahawa sesi pendek Asphalt 9 diuruskan dengan mudah.

Pada jangka masa panjang, Kirin 980 perlu memegang prestasi, memandangkan pengoptimuman berterusan kehormatan antara muka EMUI.

Kamera

Kamera telah menjadi tumpuan utama untuk jenama Honour dan Magic 2 meletakkan banyak penekanan pada aspek ini. Kehormatan mengiklankan Magic 2 sebagai telefon pintar dengan enam kamera. Namun, pada hakikatnya, hanya empat daripada mereka digunakan untuk fotografi.

Mari kita mulakan dengan unit belakang - sensor 16MP standard dengan aperture f / 1.8 ditambah sensor lebar lebar 16MP dengan aperture f / 2.2 dan sensor monokrom 24MP dengan aperture aperture f / 1.8. Pada pandangan pertama, persediaan belakang kelihatan seperti Mate 20 Pro-esque yang dikendalikan semula, terutamanya apabila anda faktor dalam ciri AI. Dan untuk sebahagian besar, ia berjaya menarik perhatian. Dalam masa saya yang terhad dengan Magic 2, telefon saya kagum dengan kuat, terutamanya dengan gambar yang diklik pada siang hari. Foto kelihatan mengandungi banyak butiran bersama dengan cahaya dinamik yang baik. Mod AI tidak menonjolkan warna dan pendedahan yang agak tidak normal tetapi ia tidak menjadikan ia kelihatan palsu dengan apa-apa cara. Dengan tahap cahaya jatuh, butiran didagangkan untuk pengurangan hingar. Mod AI membawa beberapa butiran yang nyata pada waktu malam dalam beberapa situasi tetapi memastikan kebanyakan perkara dalam foto kelihatan. Pada keseluruhannya, kamera belakang di Magic 2 berada di sana dengan yang terbaik di pasaran.

Tonton Video Disini


Catat Ulasan

0 Ulasan