Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

SEMAK Bil Elektrik Secara Online

SEMAK Bil Elektrik Secara Online | Jom semak bil eletrik secara mudah dan senang dengan hanya dihujung jari sahaja. Kita sedia maklum TNB memonopoli dari segi service perkhidmatan elektrik di Malaysia. Pihak TNB telah menyediakan e-services iaitu MYTNB. Ini sangat memudahkan kerja anda untuk menyemak bil eletrik anda, memantau untuk menjaga penjimatan dan sebagainya. TNB juga menyediakan Apps di playstore dan Apple store. 

   

Kali ini saya akan kongsikan dengan anda dengan menyemak dan membayar bil elektrik TNB secara online.

Buat Semakkan dan Bayar Bil Elektrik TNB Secara Online

Sebelum membuat bayaran atau semak bil TNB anda, anda perlu daftarkan dulu maklumat di "TNB ONLINE REGISTER" . Selapas register/daftar anda akan mendapat email aktivation link. Klik aktivation link dan sekarang anda boleh check status bil. Berjaya!

Jika anda sudah berjaya melakukan pendaftaran, maka anda sudah boleh membuat semakan bil elektrik secara online mulai sekarang. Ikuti langkah-langkah sebagaimana di bawah.
  1. Klik https://www.mytnb.com.my/User/Login. Masukkan alamat email dan password yang telah didaftarkan tadi.
  2. Anda akan dibawa ke paparan seterusnya sebagaimana gambar di bawah.
  3. langkah untuk semak bil elektrik
  4. Klik “Edit myTNB profile” di sebelah kiri dan masukkan nombor handphone anda. Anda juga boleh membuat pertukaran password di bahagian profile ini.
  5. Buat pilihan samada akaun anda invidu ataupun kontraktor di sebelah kanan. Pilih salah satu. Sekiranya anda memilih akaun individu paparan sebagaimana di bawah akan kelihatan.
  6. semakan bil elektrik secara online
  7. Klik “manage akaun”. Masukkan nombor akaun bil elektrik dan juga nombor telefon .
  8. Klik “View Details” untuk melihat maklumat akaun dan juga untuk membuat semakan bil elektrik serta melakukan pembayaran bil secara online.

Info Tambahan:
-Sebelum buat sesuatu pembayaran bil elektrik, anda perlu membuat akaun terlebih dahulu dengan ada login ID dan password

Semoga perkongsian Semakan Bil Elektrik Secara Online ini dapat membantu dan memberi manfaat kepada anda.

Catat Ulasan

0 Ulasan