Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Sultan JOHOR Memandu Uji SUV pertama Proton - X70

Sultan JOHOR Memandu Uji SUV pertama Proton - X70 | JOHOR BARU: Kerajaan Johor Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar cuba menguji X70 - pembuat kereta kebangsaan kereta kebangsaan (SUV) Proton pertama di sini.



Baginda memberi penonton kepada Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton Holdings Berhad Datuk Radzaif Mohamed dan ketua pegawai eksekutif Proton Edar Sdn Bhd Abdul Rashid Musa di pejabat Mados berhampiran Istana Bukit Pelangi di sini pada Isnin (8 Okt).

Dalam satu kenyataan di laman Facebook rasmi Sultan Ibrahim, semasa pertemuan itu, Radzaif serta Abdul Rashid menyampaikan taklimat tentang ciri khas Proton X70 kepada Yang Mulia selama hampir sejam.

MENGIKLANKAN

Sultan Ibrahim kemudiannya menguji kereta Proton X70 Executive AWD 1.8 liter turbo direct injection (TGDI).

imej: https://content.thestar.com.my/smg/settag/name=lotame/tags=all


Sultan Ibrahim mempunyai semangat untuk mengumpul kereta dan motosikal lama dan baru, yang semuanya diletakkan di garaj di dalam istana.

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda juga merupakan pemilik kapal angkasa yang berbangga, termasuk "emas" Boeing 737.

Sultan Ibrahim memiliki trak Mack yang paling mahal di dunia, yang mempunyai alat mewah termasuk sistem CCTV enam kamera, dua TV berskrin rata, kawasan dapur batu atas, gril barbeku, katil double dan tempat duduk dengan 72,000 jahitan emas benang.

Proton X70 dijangka dilancarkan pada akhir tahun ini. Ia telah menerima sambutan menggalakkan dengan tempahan telah melepasi 8,000 unit.

Model ini berdasarkan kepada facelift Geely Boyue buatan China di mana ia boleh didapati untuk tempahan sekarang di RM1,000.

Harga sebenar dan tarikh pelancaran masih belum diumumkan.

Catat Ulasan

0 Ulasan