Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Apa Kes!! Pelakon didakwa menggoda wanita yang sudah berkahwin


Apa Kes!! Pelakon didakwa menggoda wanita yang sudah berkahwin | KUALA LUMPUR: Pelakon Muhammad Shah Radhi Hazvee didakwa hari ini di Mahkamah Majistret Ampang kerana menggoda seorang wanita yang sudah berkahwin dengan niat untuk melakukan hubungan seks dengannya.


Bagaimanapun, defendan berusia 24 tahun mengaku tidak bersalah ketika pertuduhan dibacakan kepadanya di hadapan Majistret Farah Nasihah Annuar.
Dengan berpakaian kemeja bergaris, tertuduh, yang lebih dikenali sebagai Shah Hazvee, tenang ketika dia dibawa ke ruang pengadilan.
Menurut kertas pertuduhan, terdakwa, yang muncul dalam drama "Kan Ku Kejar Cintamu", memikat Nurul Haireena Isnin, yang dia kenal sebagai isteri Syed Mukhris Syed Ismail Shahabudin, untuk melakukan hubungan seks yang tidak sah dengannya.
Dia didakwa melakukan jenayah itu di Taman Sering Ukay, dekat Hulu Langat, sekitar jam 8 malam pada 25 Mei.
Kesalahan itu dijelaskan dalam Seksyen 498 Kanun Keseksaan kerana menarik atau membuang atau menahan seorang wanita yang sudah berkahwin dengan niat jenayah, yang membawa hukuman maksimum dua tahun penjara, atau denda, atau kedua-duanya.
Timbalan Peguam Negara S. Sangitaa meminta mahkamah melunaskan wang jaminan sebanyak RM6,000 kepada tertuduh.
Bagaimanapun, peguam Harcharanjit Singh, yang mewakili tertuduh, meminta jaminan minimum.
"Pelanggan saya adalah seorang artis ... tidak ada alasan untuk dia melarikan diri," katanya.
Mahkamah mengenakan bon sebanyak RM2,000 dan menetapkan 5 Ogos untuk menyebutnya.
Ketika dia bertemu selepas perbicaraan, Shah Hazvee mengatakan bahawa dia akan menentang kes ini untuk membuktikan tidak bersalah.
"Saya akan berjuang hingga akhir dan membiarkan pengadilan membersihkan nama saya."
"Saya ditahan dalam tahanan praperadilan selama tiga hari kerana disoal siasat. Yang boleh saya katakan ialah polis memperlakukan saya dengan baik," katanya sambil menambah bahawa dia merindui ibunya.
Ini adalah kes kedua dalam sejarah di mana seorang lelaki didakwa di bawah Seksyen 498 Kanun Keseksaan kerana menggoda wanita yang sudah berkahwin dengan niat untuk melakukan hubungan seksual yang tidak sah.
Kes pertama muncul sembilan tahun yang lalu dengan tokoh korporat yang mengambil muzik kerana menarik selebriti tempatan.
Bagaimanapun, pertuduhan itu dijatuhkan setelah defendan bersetuju untuk meminta maaf kepada bekas suami selebriti itu kerana memalukannya.
Defendan menyatakan kesal kerana isu-isu yang dibangkitkan dalam soal siasat peguamnya mungkin telah mencemarkan dan merosakkan reputasi, watak dan imej bekas suami dan keluarga selebriti itu.
Peguam bekas suami meminta untuk menarik balik tuduhan itu, mengikut Seksyen 254 Kanun Prosedur Jenayah, setelah meminta maaf. sumber

Catat Ulasan

0 Ulasan