Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Samsung Galaxy Note 9 vs Apple iPhone X: Perbandingan telefon pintar $ 1000

Samsung Galaxy Note 9 vs Apple iPhone X: Perbandingan telefon pintar $ 1000 | Samsung Electronics Co. melancarkan Galaxy Note 9 di New York minggu lepas, lelaran terkini satu siri peranti yang mengarahkan pada 'phablet,' yang antara saiz telefon dan tablet. Samsung mempunyai perbankan pada skrin yang lebih besar dan lebih banyak spesifikasi mewah kerana ia menjadi kepala ke kepala dengan iPhone X sebelum Apple Inc. memperkenalkan peranti baru menjelang musim membeli-belah. Dengan kedua-duanya bermula pada kira-kira $ 1,000, bagaimanakah perbandingan Samsung Note dan Apple iPhone X?
Samsung Galaxy Note 9

Size & Weight
Apabila diletakkan bersebelahan, terdapat perbezaan yang jelas antara Galaxy Note 9 dan iPhone X. Peranti Samsung berukuran 6.4 inci, sementara iPhone X hanya 5.8 inci - jauh lebih pendek dan langsing. Nota 9 juga lebih berat pada 201 gram, berbanding 174 gram untuk peranti Apple. Tetapi dengan pelepasan model baru yang akan datang, Apple boleh mengambil pertempuran saiz ke peringkat seterusnya dengan rancangan untuk iPhone terbesarnya lagi, model yang memaparkan skrin hampir 6.5 inci, Bloomberg News dilaporkan pada bulan Februari.
Appearance and Display
Peranti baru Samsung ditempatkan dalam bingkai aluminium dan datang dalam empat warna: laut biru, lavender ungu, tengah malam hitam dan logam tembaga. Untuk bingkai keluli tahan karat iPhone X, ia adalah pilihan antara perak dan kelabu ruang. Walaupun keduanya telah meminimumkan bezels untuk memaksimumkan kawasan yang diberikan kepada paparan, Samsung mempunyai ruang di bahagian atas untuk kamera depan dan telinga. Apple mempunyai kedudukan yang tidak dikenali untuk menempatkan ciri-ciri tersebut, reka bentuk yang menimbulkan sindiran dan kritikan ketika iPhone X dilancarkan tahun lepas. Paparan pada Nota 9 sedikit lebih tajam daripada iPhone X pada sekitar 516 piksel per inci berbanding 458 piksel pada iPhone X.
Price, Memory and RAM
Walaupun model asas kedua-dua telefon bermula pada kira-kira $ 1,000, Samsung menawarkan versi yang kos sebanyak $ 1,250, atau kira-kira $ 100 di atas batas atas iPhone X. Penyimpanan untuk Nota 9 bermula pada 128 gigabait, dengan slot untuk menambah lebih banyak dengan kad MicroSD, manakala Apple bermula dengan 64 gigabait. Apabila ia datang kepada RAM, Samsung menawarkan sekurang-kurangnya 6 gigabait, dua kali ganda iPhone X.
S Pen
Samsung telah menonjolkan kelebihan S Pen, stylus yang didayakan Bluetooth yang membolehkan pengguna mengawal kamera Nota 9 dan mengalihkan antara slaid dalam pembentangan. Ia juga akan membolehkan penulisan dan lukisan yang lebih tepat pada skrin, berbanding menggunakan angka anda pada iPhone X. Dengan kemas kini perisian, mungkin terdapat lebih banyak aplikasi untuk pena S pada masa akan datang. Pensil Apple direka khas untuk iPad Pro, bukannya telefon bimbit syarikat.
Camera
Kamera telefon pintar telah bergerak di luar permusuhan awal yang menawarkan megapiksel yang paling banyak untuk melihat fungsi pengambilan gambar secara keseluruhan, seperti sensor dan perisian, masih terdapat minat pengguna dalam spesifikasi tersebut. Kedua-dua Nota 9 dan iPhone X mempunyai kamera 12 megapiksel menghadap ke belakang manakala di bahagian depan, Samsung menawarkan 8 megapiksel berbanding dengan Apple 7. Samsung mengatakan aperture dualnya menyesuaikan diri dengan senario pencahayaan yang berbeza dan boleh melakukan lebih baik dalam persekitaran yang rendah cahaya dan perdana juga mengiktiraf apa yang ada di skrin untuk mengoptimumkan tetapan warna dan mengesan foto yang cacat. Kamera Apple memetik tepat pemetaan muka dan penginderaan mendalam.
Battery
Sementara itu Samsung’s 4,000 mAh battery adalah lebih besar daripada 2,716 mAh dari iPhone X, kapasiti bukanlah satu-satunya perkara yang perlu dipertimbangkan. Skrin yang lebih besar pada Nota 9 memerlukan lebih banyak jus untuk menguasainya sementara faktor lain termasuk sistem operasi dan alat pengurusan kuasa.
Security
Note 9 provides a range of security options, termasuk pengimbas iris dan cap jari serta pengiktirafan muka manakala iPhone X bergantung pada ciri ID Wajahnya, yang menganalisis 30,000 titik tidak dapat dilihat untuk membuat peta kedalaman yang tepat wajah pengguna.
Inilah serba sedikit review tentang  Samsung Galaxy Note 9 vs Apple iPhone X: Perbandingan telefon pintar $ 1000. Semoga bermanfaat kepada anda semua.

Catat Ulasan

0 Ulasan