Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Kesian - Dituduh menggunakan budaya India, aktres Malaysia Mira Filzah meminta maaf kerana memakai pakaian tradisional (VIDEO)

Kesian - Dituduh menggunakan budaya India, aktres Malaysia Mira Filzah meminta maaf kerana memakai pakaian tradisional (VIDEO) | Pelakon Malaysia Mira Filzah telah meminta maaf kepada pengguna Twitter yang dituduhnya menggunakan budaya India dalam pemotretan lensa kontak.


Pelakon berusia 27 tahun itu baru-baru ini menyiarkan di foto Instagram dirinya yang memakai set lengkap lehenga bersulam, bentuk pakaian tradisional untuk wanita India, dan cincin hidung atau hidung yang rumit.

Dia juga berkongsi video lip bibirnya dengan lagu Maar Dala dari filem Hindi Devdas.

Foto-foto itu mula diedarkan semalam di Twitter, di mana seorang pengguna yang dikenali sebagai Eshwarya secara sinis melabelkan Mira sebagai "ratu penyesuaian budaya" dan menuduhnya mengaut keuntungan dari budaya India.

artikal berkaitan: Mira Filzah - Fedtri Yahya tertanya-tanya dan hairan

Tweet tersebut telah mengumpulkan lebih daripada 6,000 retweet dan 4,100 suka setakat ini.

Mira kemudian secara langsung meminta maaf kepada Eshwarya di Twitter dan menjelaskan bahawa dia telah mencadangkan pakaian tradisional India untuk pemotretan itu kerana dia adalah peminat setia industri Bollywood.

Dia juga terinspirasi oleh penampilan pelakon Aishwarya Rai yang mencolok dalam filem Umrao Jaan dan ingin mencontohinya untuk pemotretan.

"Hai sayang. Maaf jika apa yang saya lakukan salah. Saya dibesarkan dalam filem dan lagu Bollywood dan selalu menjadi peminat Bollywood sejak saya kecil.

“Ketika saya ditawari pemotretan ini, mata Aishwarya Rai melintas di benak saya. Saya suka melihat matanya hijau / biru pada Umrao Jaan jadi saya mencadangkan tema Bollywood kepada pemilik jenama.

“Sekali lagi, saya tidak berniat untuk mengaut keuntungan budaya India itu sendiri. Saya hanya peminat Bollywood yang setia dan maaf jika anda menganggap apa yang saya buat itu salah.

"Saya sangat menghormati dan mencintai budaya mereka," tulis Mira.

 

Eshwarya kemudian mengucapkan terima kasih atas permintaan maaf yang tulus dan mengatakan dia menyesal tweet awalnya menyebabkan Mira menjadi sasaran komen kebencian.

Dia juga menyarankan agar aktris Sangkar menggunakan platformnya untuk menonjolkan model, pereka, dan artis solek asal India jika dia benar-benar bersemangat untuk mempromosikan budayanya.

Walapun ada perdamaian, Eshwarya telah menjadi sasaran penindasan siber dan terpaksa menutup pesanan langsung Twitternya semalam setelah menerima rentetan kebencian dari orang luar.

Dia juga berkongsi tangkapan skrin orang yang memanggilnya sebagai penghinaan dan nama panggilan perkauman sambil menuduhnya cuba memprovokasi rusuhan di kalangan rakyat Malaysia.

Untuk menjelaskan perkara, Eshwarya menjelaskan bahawa dia tidak mempunyai masalah dengan orang-orang dari kaum lain yang memakai pakaian India, tetapi dia hanya menentang mereka yang menggunakan budaya India sebagai alat untuk mendapatkan keuntungan.

Catat Ulasan

0 Ulasan