Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Sugu Pavithra Kenapa Delete Video Di Youtube??

Sugu Pavithra Kenapa Delete Video Di Youtube?? | Okay kali ini aku ingin membahaskan atau pendapat aku sendiri tentang channel Sugu Pavithra. Sugu Pavithra atau senang di panggil Sugu begitu popular ketika PKP awal-awal baru-baru ini kerana video masakannya tular di youtube dan channel-channel media yang lain. Kenapa video Sugu menjadi viral? satu persoalan yang akan aku leraikan mengikut pendapat aku sendiri.



Channel Sugu Pavithra menjadi tular dan subcribernya naik mendadak hanya beberapa bulan sahaja kerana beberapa faktor yang Sugu sendiri sedar dan tidak sedar.

Pertama, setiap perkongsian video dari Sugu begitu ikhlas dan jujur darinya, setiap resepi demi resepi berserta tips-tips yang dikongsikan. Di dalam video beliau juga nampak begitu teliti, bersih dan cantik sekali.

Kedua, setiap di dalam video youtube Sugu sedar tak sedar ada beberapa faktor yang membuatkan video sugu naik viewer dengan mendadak selain dari share ke media sosial yang lain. Faktor-faktor video ialah dari segi tajuknya yang mesra seo youtube, keyword yang dimainkan ditajuknya menarik minat untuk orang tengok, dari segi youtube pula di setiap dalam video ulangan keyword mesti tidak lebih tidak kurang dari 3-5 ulangkan keyword. Contoh aku bagi, Resepi Ikan Keli Masak Tempoyak, dalam durasi videonya akan ada perkataan ulangan suara ikan keli atau ikan keli masak tompoyak atau keli masak tempoyak atau resepi ikan keli dan yang hampir.


Selain itu ada faktor dari decription yang memberi keyword yang berkaitan. Selain itu orang ramai sudah kenal akan channelnya dan nama Sugu Pavithra itu sendiri menjadi trending dan jenama serta brand tersendiri. Banyak lagi faktor yang menarik tapi nanti aku bahaskan dengan artikal lain.

Pertanyaan dan persoalannya sejak dua tiga minggu lepas ada kes melanda sugu dan videonya dikatakan didelete atau disable atau diprivacy, kenapa? itu korang tanya Sugu sendirilah. Aku tak nak ulas dari segi videonya tetapi dari segi video dan subscribenya yang tinggi sayanglah kerana punca pendapatan youtube berdasarkan view dan klik videonya.

Apa-apa pun kita doa yang terbaik untuk Sugu Pavithra dan sejak seminggu ini aku dah nampak beliau sudah upload video-video terbarunya. 

Okay gerak dulu jangan lupa follow..

Catat Ulasan

0 Ulasan