Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Pelancaran Huawei Nova 8 SE di China

Pelancaran Huawei Nova 8 SE di ChinaHuawei Nova 8 SE secara rasmi diumumkan hari ini (sumber GSMArena) dan sangat serupa dengan reka bentuknya dengan iPhone 12. Salah satu ciri yang paling khas pada iPhone tahun ini adalah sistem kamera di bahagian belakang. Modul berbentuk segi empat pada Nova 8 SE terletak di tempat yang sama dengan sistem kamera iPhone 12. Selain itu, cincin di sekitar lensa kamera juga mengingatkan pada cincin yang digunakan pada iPhone 12, sama seperti reka bentuknya.

Pelancaran Huawei Nova 8 SE di China

Sekiranya pilihan reka bentuk Huawei dengan Nova 8 dimaksudkan untuk meniru reka bentuk iPhone 12, itu bukan untuk kita katakan, tetapi persamaannya mencolok. Di bawah tudung, telefon ini dilengkapi dengan chipset Dimensity 720 yang tidak memberangsangkan dari MediaTek, digabungkan dengan 8GB RAM dan storan 128GB. Bagi paparannya, ini adalah panel FHD + OLED 6,53 inci dengan takuk waterdrop, tidak ada kaitan dengan reka bentuk lebar iPhone 12.

Peranti jarak pertengahan atas ini mempunyai bateri kecil 3,800 mAh tetapi di sisi lain, anda boleh mengecasnya dengan kuasa pengecasan hingga 66W. Menurut Huawei, telefon boleh dicas sepenuhnya dalam masa 35 minit. Penyediaan kamera quad terdiri daripada sensor utama 64MP, lensa ultra lebar 8MP, lensa makro 2MP, dan sensor kedalaman 2MP. Pasaran domestik China akan menjadi kediaman Nova 8 dan harganya akan meningkat hingga setara dengan 400 dolar.

Semoga bermanfaat.

Catat Ulasan

0 Ulasan