Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Apple Keluarkan Iphone Baru Dengan Skrin Besar, pastinya Harga pun Besar

(Reuters) - Apple Inc dijangka meletup lebih jauh melepasi halangan harga $ 1,000 ketika melancarkan iPhone baru pada hari Rabu, tetapi Wall Street paling tertarik dengan sejauh mana kenaikan harga barisan harga yang lebih besar dari sebelumnya.



FOTO FILE: Pekerja mempersiapkan pembukaan kedai Apple di Hangzhou, Zhejiang, China, 23 Januari 2015. REUTERS / Chance Chan / Fail PhotoApple telah memeterai $ 1 trilion dan syarikat itu perlu mengekalkan pertumbuhan pendapatan dari produk tandatangannya walaupun sebagai permintaan global untuk dataran tinggi telefon pintar.



Salah satu cara untuk melakukan itu adalah untuk mendapatkan orang ramai untuk membeli telefon yang lebih mahal. "Tidak ada penukar permainan sebenar di atas meja," kata Hal Eddins, ketua ahli ekonomi di Apple Investment Capital Holder Counsel. "Ia satu perkara untuk mendapatkan orang untuk terus bergerak."



Model teratas baru dijangka mempunyai skrin 6.5 inci (16.5-cm) dengan paparan tepi ke tepi dan dipanggil iPhone X Plus atau Max. Ia akan mempunyai paparan OLED dengan warna yang lebih kaya, dan Wall Street mensasarkan harga $ 1,049 atau $ 1,099 berbanding harga asas $ 999 sekarang untuk iPhone X.



Telefon kedua dengan paparan OLED 5.8 inci, mungkin disebut iPhone Xs, akan sama dengan iPhone X tetapi dengan pemproses yang lebih baik.



Tetapi ia adalah model yang dijangkakan ketiga dengan paparan 6.1 inci, yang berpotensi dikenali sebagai iPhone 9, yang paling menarik perhatian para penganalisis. Paparan besar dijangka menggunakan teknologi LCD kos rendah tetapi kelihatan seperti iPhone X tahun lepas daripada iPhone 8, yang kelihatan sama seperti telefon yang akan kembali ke iPhone 6 2014.



Apple enggan mengulas.



Profil yang lebih segar ini boleh membantu pelanggan Apple yang menyedari harga dengan telefon tiga dan empat tahun menjadi peningkatan, kata Eddins. Jangkaan untuk barisan Apple telah didorong oleh laporan dari penganalisis Apple Ming-Chi Kuo, yang berpusat di Taiwan, di mana banyak kontrak yang menghasilkan produk berasaskan Apple juga.



Walaupun ada yang mengharapkan harga $ 699 untuk iPhone 9, penganalisis Goldman Sachs Rod Hall melihat sebanyak $ 849, satu benjolan penting untuk peranti pertengahan.



"Memandangkan permintaan iPhone X yang lebih baik daripada yang dijangkakan musim panas ini, kami meragui Apple cenderung untuk mendapatkan harga yang lebih rendah," Hall menulis dalam nota kepada pelanggan.



Saingannya Samsung Electronics Co Ltd mempunyai beberapa model yang kos hampir seperti model Apple, tetapi sebahagian besar barisannya, seperti pembuat telefon lain, terdiri daripada model yang lebih murah.



"Apple tidak pernah bersaing dengan harga," kata Josh Blechman, pengarah pasaran modal di ETF Exponential, yang memegang saham Apple dalam dana pertukaran bursa.



Sebagai tambahan kepada model baru, Apple juga dijangka memperkenalkan pilihan warna emas untuk dua telefon pintar OLED baru, versi baru earpud Wireless Airpods dengan pengecasan tanpa wayar dan versi baru Apple Watch dengan paparan yang lebih besar. Ia juga dijangka melepaskan tikar mengecas tanpa wayar yang akan dapat mengecas beberapa peranti sekaligus.
Reporting by Sonam Rai in Bengaluru and Stephen Nellis in San Francisco; Editing by Lisa Shumaker

Catat Ulasan

0 Ulasan