Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Xiaomi, Honor, Oppo dan Vivo fokus pada telefon pintar tanpa bezel, kamera tersembunyi

Xiaomi, Honor, Oppo dan Vivo fokus pada telefon pintar tanpa bezel, kamera tersembunyi | Dalam masa kurang dari satu tahun, empat gergasi teknologi China yang berbeza telah mendedahkan telefon pintar tanpa bezel dengan kamera tersembunyi. Dua sudah berada di pasaran, dua sedang dalam perjalanan. Bunyi pintar telefon pintar telah merosot secara dramatik dalam beberapa tahun kebelakangan ini, seterusnya membawa paparan yang lebih besar dan taksiran yang kontroversial - tetapi ia sama ada atau tanpa cam selfie!



Telefon konseptual Vivo Apex, yang ditunjukkan pada Kongres Dunia Mudah Alih tahun ini di Barcelona, ​​mendapat sesuatu yang berliku-liku, dengan realiti kurang-bezel sesudahnya apabila kedua-dua Vivo dan Oppo mengeluarkan peranti dengan kamera pop-up (jika tidak tersembunyi di dalam) musim panas ini - Vivo dengan NEX dan Oppo dengan Cari X. Sekarang dua lagi pengeluar China - Xiaomi dan Kehormatan - melompat pada kereta muzik kamera gelongsor.

Di IFA 2018, jenama sub-jenama Honor Huawei menganggap dirinya mengambil kamera tersembunyi ketika ia mengumumkan Magic 2 yang akan datang, pengganti telefon Magic tahun 2016. Memaparkan 'Paparan FullView,' peranti hampir-bezel yang kurang ini telah menemui cara yang berbeza untuk 'memunculkan' kamera. Presiden Honor George Zhao berdiri di atas panggung di acara Berlin dan kemudian meluncur telefon pintar, secara manual menolak kamera, dan bukan bergantung pada mekanisme automatik. Bagi sesiapa sahaja yang mengingati telefon mereka sejak sedekad yang lalu, ada peluang yang baik untuk melakukannya, walaupun mendedahkan papan kekunci sebaliknya.


Peranti ini akan dikuasakan oleh pemproses Huawei Unicin yang baru diumumkan, yang akan menyaingi Snapdragon 845 dan ciri dalam telefon seperti Huawei P20 Pro.

Ia tidak pasti apabila Magic 2 akan dikeluarkan, atau di mana, sebagai Magic asli adalah edisi terhad di China. Tidak ada seorang pun yang akan ditinggalkan, presiden gergasi Cina, Xiaomi, Lin Bin menyiarkan ramuan Mi Mix 3 yang sangat dinanti-nantikan, dengan mekanisme gelongsor manual yang sama seperti Honor Magic 2. Jawatan itu tidak banyak mendedahkan kecuali telefon mungkin dibebaskan sekitar waktu Oktober.

Catat Ulasan

0 Ulasan