Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Cara Sembunyikan Whatsapp Dari Kantoi

Cara Sembunyikan Whatsapp Dari Kantoi | Bila cerita pasal kantoi whatsapp ni memang nak tergelak jer kerjanya. Ramai pengguna whatsapp kantoi dengan pasangan masing-masing atau pun dengan keluarga atau sahabat terdekat. Bila sudah kantoi faham-faham ajelah. Penggunaan whatsapp di zaman sekarang sangat relevan dan tinggi. Whatsapp banyak membantu dan menjimatkan dalam perbualan chating secara jauh atau atas talian.

okay, kita direct saja  pasal cara sembunyikan whatsapp dari terkantoi

Langkah 1.

Download GB whatsapp di bawah ini, jangan download dekat playstore kerana sememangnya tiada. 

Klik " GB Whatsapp " untuk download atau

klik " GB Whatsapp 2 " untuk download.

Langkah 2.


Selepas itu buka aplikasi “WhatsApp Biasa” yang anda gunakan. Lalu masuk atau klik  “Setting”, pilih “Chats”, dan pilih “Chat Backup”.

Langkah 3
Klik pada Backup dan tunggu sehingga prosesnya selesai. Sabar ya

Langkah 4
Selepas itu buka aplikasi “GBWhatsApp” yang sudah anda pasang sebentar tadi. Klik “Restore”, lalu masukan “Nombor WhatsApp” yang anda gunakan dan klik “Next”.

Langkah 5
Seterusnya lakukan “Verifikasi” seperti saat pertama kali anda menggunakan WhatsApp. Masukan “Nama” yang diinginkan. Ingat ya.

Langkah 6
Cari perbualan yang ingin disembunyikan, Tekan dan tahan pada “chat” tersebut. Klik “Titik Tiga” yang ada pada atas sebelah kanan, pilih “Hide”, dan tetapkan “Pattern” sebagai langkah keselamatan. Anda sudah hampir berjaya dan tidak terkantoi dengan mudah lagi.

Langkah 7
Jangan terlalu gembira. Kini anda semakin hampir menyempurkan. Untuk mengaksesnya, klik tulisan “WhatsApp” yang ada di atas kiri, lalu masukan “Pattern” yang telah anda tetapkan. Dan “tadaaa”, anda boleh melihat kembali perbualan yang telah disembunyikan.

Semoga anda dapat memanfaatkan artikel ini, dan janganlah curang di belakang pasangan anda.
sumber: wiser

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. I love to use GBWhatsapp In my personal life. Thanks for share it!!

    BalasPadam
  2. Thanks for share this great information about GBWhattsapp Apk

    BalasPadam
  3. Hi, Nice Article. If you are looking for more information also check out <a href="https://gbwhatsapp.pro> GB Whatsapp</a>

    BalasPadam