Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Bila Kau Sign Pinjaman Kereta Tetapi Perlu Keluar Duit

Bila Kau Sign Pinjaman Kereta Tetapi Perlu Keluar Duit | Yang ni aku cerita pasal pengalaman aku sendiri dan aku pernah teman member aku pergi sign loan kereta,pinjaman kereta. 



Ini permainan syarikat pinjaman. Bagi aku kita nak beli sesuatu barang yang mahal yang puluh ribu semestinya oerlu buat pinjaman, bermakna kamu tiada cash dan perlu buat pinjaman tetapi time kamu nak sign agrement kamu di seru disuruh untuk bayar. What???!!! Bayar apa lagi ni?

Kawan aku pernah terkena dengan satu bank ni, nak sign nak kereta anda perlu bayar,ya bayar dahulu iaitu bayaran insurans ragut. Perghhh kawan aku lelaki kot, insurans ragut bukan tak boleh kebrangkalian terjadi dekat lelaki tu tipislah, lagi satu kau kena bayar dekat RM400 untuk insurans ragut tu.. Mahal gila,tapi member aku bayar juga sebab first time beli kereta. Insurans tu bukan paksaan. Kau nak kaut untung pun bagi penerangan pasal insurans sudah, customer nak ke tidak terpulang. Kalau ada duit buat apa beli kereta buat pinjaman, ni kau kena keluar duit pul, logik tak?

Dan aku terjadi beberapa bulan lepas time nak sign pihak mereka mintak aku bayar insurans cover untuk dua tahun kalau si pemilik kereta meninggal insurans tu dah cover, aku cakap tak nak, mula-mula seperti dipaksa tetapi aku tolak. Mana ada duit aku. Kalau korang kaya bolehlah.

Ini hanya cerita dan pengalaman aku dan pendapat aku sahaja..maaflah bahasa dan jalan cerita berbelik sikit dan ada cerita perlu di rahsiakan untuk menjaga.

Catat Ulasan

0 Ulasan