Ad Code

Ticker

6/recent/ticker-posts

Kenapa Perlu Menjaga Hubungan Kita dengan Allah??

Kenapa Perlu Menjaga Hubungan Kita dengan Allah?? | Kenapa tajuk ini amat penting? Aku ada alasan aku sendiri, kita sebagai orang islam yang terpenting jagalah hubungan kita dengan Allah s.w.t.
Aku bukab ustaz atau pendakwah tapi inilah realiti dan inilah yang perlu dilakukan seorang muslim. Jaga hubungan dengan Allah. 


Bagaimana cara nak jaga hubungan dengan Allah? Bagi aku senang sahaja tapi kita ni manusia yang fanau yang selalu leka dan alpa seperti aku juga. Cara menjaga hubungan dengan Allah hanya lakukan segala suruhan dan yang Allah suka serta tinggalkan segala laranganNYA. Dengan cara itu kita menjaga hubungan dengan Allah.

Bila kita jaga hubungan Hakiki dengan Allah secara automatik kita akan terjaga hubungan dengan pasangan, keluarga , jiran tertangga dan segala makluk ciptaanNYA, sedia maklum kita juga manusia yang lemah, adakala terpeson adakal terlupa adakala terleka adakala teralpa. Apa-apa pun kembali kepadaNYA.

Catat Ulasan

0 Ulasan